جستجو

المنت تسمه ای

المنت تسمه‌ ای یک نوع عنصر گرمایی است که برای ایجاد حرارت در سیستم‌ها و تجهیزات مختلف، به ویژه در دامنه‌های صنعتی، استفاده می‌شود. این المنت به صورت یک تسمه نازک تشکیل شده‌است که معمولاً از آلیاژهای خاصی ساخته می‌شود تا به دلیل خصوصیات خاص مکانیکی و حرارتی، بتواند در شرایط دمای بالا به خوبی عمل کند. در سیستم‌های المنت تسمه ای، این تسمه‌ها به یک منبع تغذیه الکتریکی متصل شده و با اعمال جریان الکتریکی، گرما تولید می‌کنند. این گرما سپس به سرعت به سیستم یا محیط اطراف منتقل شده و برای گرم کردن یا حفظ دما در فرآیندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سفارش و تولید المنت میله ای مستقیم از کارگاه بدون واسطه 

سفارش المنت تسمه ای

ساخت المنت تسمه ای

ساخت المنت حرارتی یا المنت گرمایی، به گونه ای است که سیم‌های دارای مقاومت الکتریکی به دور استوانه‌های نارسانا و عایق پیچیده می‌شوند. پس از گذشت جریان برق از این المنت‌ها، انرژی گرمایی به استوانه منتقل شده و از این انرژی به شکل‌های گوناگون استفاده می‎شود.

هزینه ساخت المنت تسمه ای

نمی‌توان قیمت دقیقی را برای المنت های تسمه ای مشخص نمود. این المنت‌ها بر اساس ضخامت و وسعت، می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. در صورتی که به دنبال داشتن المنت مناسبی هستید، بهتر است تا نگران هزینه‌ها نباشید و بهترین نوع ممکن را انتخاب کنید.

قیمت المنت تسمه ای

قیمت المنت تسمه ای بسته زمان و کیفیت خرید شما متفاوت خواهد بود اما به طور کلی در سال 1402 رنج قیمت این محصول از 2500 تومان تا 3000 تومان به ازای هر 1 سانتی متر می باشد.

متریال و ولتاژ مورد نظر روی قیمت تاثیر گذار هستند، بنابراین به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق با ما تماس حاصل کنید.

ساختار المنت تسمه‌ای

المنت‌های تسمه ای یکی از انواع المنت‌های اختراع شده هستند که کاربردهای بسیار فراوان و گوناگونی در صنعت دارند. شکل ظاهری این المنت‌ها به مانند تسمه است که به آن‌ها المنت نواری یا المنت میکایی نیز گفته می‌شود. برخلاف دیگر المنت‌ها که به صورت رشته سیم‌های نازک دور استوانه می‌پیچیدند، المنت‌های کمربندی به شکل یک ورق نازک و نسبتا پهن هستند و به همین علت، می‌توانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. استفاده از این المنت‌ها در صنایع بسیاری مانند صنایع لوازم خانگی، دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی و غیره کاربرد دارد.

المنت های تسمه ای چه مزیت هایی دارند؟

دلایل بسیار زیاد و مختلفی را می‌توان برای برتر بودن این المنت‌ها به شمار آورد. این مزایا می‌توانند بسته به روش و نوع استفاده ما از المنت، متفاوت باشند و ما باید قبل از استفاده، به این نکات توجه کافی داشته باشیم. در ادامه برخی از نکات مثبت این المنت را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • مقاومت بالا: پاره شدن یا خراب شدن المنت، مشکلی است که در بسیاری از موارد ممکن است برای افراد رخ دهد، اما این اتفاق درباره المنت تسمه ای بسیار به ندرت روی می‌دهد. استفاده از المنت کمربندی می‌تواند مقاومت بسیار بالایی را به دستگاه ببخشد و به همین سبب، بسیاری از افراد استفاده از آن را نسبت به استفاده از دیگر انواع المنت، ترجیح می‌دهند.
  • سرعت بالا: کار با المنت‌های تسمه‌ای بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از انواع دیگر المنت‌ها خواهد بود. در صورتی که به دنبال داشتن المنت‌ مناسبی هستید که در سریع‌ترین زمان ممکن، بتواند گرما را به بخش مورد نظر انتقال دهد، پیشنهاد ما به شما استفاده از المنت نواری خواهد بود
  • بازده زیاد: برای المنت‌های معمولی، بازه حرارتی مشخصی تعریف می‌شود؛ بدین معنی که دمای المنت نباید از اعداد تعیین شده بیشتر یا کمتر باشد. این بازه در المنت‌ نواری بسیار بالاتر از المنت‌های عادی خواهد بود. در صورتی که دستگاه شما نیاز به تحمل حرارت بالایی دارد، بهتر است تا از المنت‌های عادی خداحافظی کرده و المنت نواری را بر روی دستگاه خود نصب کنید.
  • طول عمر بالا: تمامی دلایلی که در بالا گفته شد، سبب افزایش طول عمر المنت می‌شود. از سوی دیگر، المنت‌ تسمه ای را می‌توان به شکلی بسیار ساده تعمیر نمود.

المنت های تسمه ای در کدام صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

همانطور که در بخش‌های قبلی بارها به این مطلب اشاره شد، استفاده از المنت کمربندی شکل‌ها و گونه‌های مختلفی دارد و می‌توان به شیوه‌های گوناگونی از آن‌ها استفاده کرد. برخی از این استفاده‌ها، مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی، ماشین آلات بسته بندی، ماشین آلات تولید کننده لوله‌های پلی اتیلن و پلیکا، قالب‌های تزریق اکسیژن و غیره هستند.

به دلیل آن که می‌توان ضخامت و همچنین پهنای این المنت را شخصی سازی کرد، میزان استفاده از آن هم به طبع افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید بسته به نوع نیاز خود، ضخامت مورد نظر و همچنین پهنای المنت را مشخص کرده و آن را در قالب‌های مختلف و گوناگونی قرار دهید. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هر چه ضخامت المنت بیشتر باشد، روند داغ شدن آن زمان بیشتری نیاز خواهد داشت، اما می‌تواند گرما را به مدت بیشتری در خود ذخیره کند.

تفاوت المنت تسمه ای با المنت حلقه ای چیست؟

المنت‌های تسمه ای می‌توانند یک وسیله را در زمانی سریع‌تر و همچنین به شکل وسیع‌تری گرم کنند، در نتیجه استفاده از المنت‌های حلقه ای به لوازمی که نیاز به گرم کردن تمام بخش‌های آن ندارند، رایج‌تر است. در صورتی که به دنبال استفاده از المنت مناسب هستید، بهتر است تا کارکرد دستگاه خود را به خوبی بررسی کنید و بر اساس کارایی آن، المنت مناسب را انتخاب نمایید.

فروش المنت تسمه ای

نمی‌توان قیمت دقیقی را برای المنت‌ تسمه‌ ای یا حتی المنت حلقه‌ای مشخص نمود، زیرا نحوه ساخت و استفاده از آن‌ها نسبت به کاربرد، متفاوت خواهد بود. هر چه دستگاه مورد نظر ما دستگاه پیشرفته‌تری باشد، استفاده ما از المنت نیز متفاوت خواهد بود و باید هزینه بیشتری را برای ساخت المنت، بپردازیم. در چنین شرایطی، بهتر است تا برای خرید المنت به مراکز معتبر مراجعه کنیم تا بدین شکل، بتوانیم المنت خود را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن خریداری کنیم.

یکی از مراکز معتبر در زمینه ساخت و فروش انواع المنت، المنت آرین نام دارد. این مرکز انواع المنت را در ابعاد و گونه‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند و شما می‌توانید برای دریافت بهترین نوع المنت، به این فروشگاه مراجعه کنید. اهمیتی ندارد که شما به دنبال المنت حلقه ای هستید یا می‌خواهید المنت تسمه ای سرامیکی برای خود خریداری کنید، در هر صورت المنت آرین انتخاب مناسبی برای خرید خواهد بود.

ویژگی‌های فنی المنت‌های تسمه‌ای

المنت‌های تسمه ای در عین ساختار ساده، قابلیت و کاربردهای فراوانی دارند. این المنت‌ها به خاطر اتصال مستقیم و در بر گرفتن سیلندرها، به سرعت می‌توانند حرارت را منتقل کنند.

ویژگی‌های فنی المنت‌های تسمه‌ای شامل موارد زیر می‌شود:
☑️راندمان و دوام بسیار بالا
☑️سهولت در استفاده
☑️ضخامت ورق این المنت‌ها معمولا ۲ تا ۵ میلی‌متر است.
☑️قابلیت تولید حرارت تا ۷۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد
☑️اتصال به صورت فیش دار، سیمی یا ترمینال
☑️اندازه و اشکال مختلف برای کاربردهای مختلف
☑️دارای عایق میکایی یا سرامیکی
☑️دارای روکش استیل، گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ

🔻موجودی المنت تسمه ای در فروشگاه🔻

نوع المنت تسمه ایقطر*پهنا(cm)
کمربند میکایی۳*۳
کمربند میکایی۴*۴
کمربند میکایی۵*۵
کمربند میکایی۶*۵
کمربند میکایی۱۰*۱۰
کمربند میکایی۱۵*۱۰
کمربند میکایی۱۵*۱۵
کمربند میکایی۳۰*۱۰
کمربند میکایی۳۰*۶۰
کمربند میکایی۲۵*۲۵
کمربند میکایی۳۰*۳۰

خرید المنت تسمه ای

انواع المنت تسمه‌ای

المنت‌های تسمه‌ای دارای انواع گوناگونی می‌باشد؛ از دیدگاه نوع عایق، در دو نوع میکایی و سرامیکی تولید می‌شوند. در المنت تسمه‌ ای میکایی، سیم المنت که وظیفه‌ی تولید حرارت را دارد و معمولا از جنس نیکل یا کروم است، میان صفحات میکا قرار می‌گیرد و یک لایه از آلومینیوم یا گالوانیزه از آن در برابر خوردگی، محافظت می‌کند. المنت‌های میکایی توان تولید حرارت تا ۳۵۰ درجه سانتی گراد را دارند. در مدل سرامیکی نیز، به جای صفحات میکا، یک هسته‌ی سرامیکی سیم المنت را در خود جای می‌دهد و یک ورق فولاد ضد زنگ به همراه پیچ‌های سفت کننده، المنت را تشکیل می‌دهند. المنت‌های سرامیکی توان تولید حرارت تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد را دارا می‌باشند.  اما از لحاظ ظاهری المنت تسمه‌ ای دارای مدل‌هایی چون یک تکه منعطف، یک تکه دارای پیچ، دو تکه، تخت و مستطیلی هستند که در ادامه به تشریح هر یک از این مدل‌ها پرداخته‌ایم.

✔️ المنت‌های تسمه‌ای بدون پیچ و مهره :

شکل آن‌ها دایره مانند است و قابل باز و بسته شدن نیستند و این مدل از المنت‌های تسمه‌ای چون به سختی نصب می‌شوند دارای کمترین کاربرد هستند در بین المنت‌های تسمه‌ای دیگر. المنت‌های تسمه‌ای که کاملا به شکل یک تکه هستند. این شکل از المنت تسمه‌ای هم از نوع ساده‌ترین المنت‌ها است که در یک سمت نصب می‌شوند و از یک سمت با حداقل تعداد پیچ می‌توانند باز و بسته شوند.

✔️ المنت‌های تسمه‌ای دو تکه:

این نوع از المنت‌های تسمه‌ای از هر دو طرف قابلیت باز و بسته شدن را دارا هستند و به راحتی باز و بسته می‌شوند بیشترین کاربرد را در المنت‌های تسمه‌ای دارند.

✔️المنت تسمه‌ای یک تکه انعطاف پذیر:

در مواردی که امکان استفاده از المنت دو تکه وجود نداشته باشد و برای نصب به باز شدن زیاد المنت نیاز داریم از این مدل استفاده می‌شود.

✔️المنت‌های تسمه‌ای مربع یا مستطیل:

که این مدل از المنت‌های تسمه‌ای برعکس انواع قبلی که دایره شکل بودند و یا شکل‌های دیگری داشتند به شکل مستطیل و یا مربع هستند و به صورت دو تکه در بازار بفروش می‌رسند.

✔️المنت تسمه‌ای تخت:

این نوع المنت با عایق میکایی و توسط سیمی بسیار مقاوم و در بین دو صفحه میکا، به صورت یک صفحه‌ی تخت، سبک و مقاوم در برابر آب ساخته می‌شود. این نوع المنت تسمه‌ای به کمک یک ورق آلومینیومی مقاومی در برابر خوردگی و حرارت بالا مقاوم است که آن را در برابر حرارت‌های بالا حفاظت می‌کند. این المنت‌ها کاربرد زیادی دارند.

انواع المنت تسمه ای از نظر عایق

المنت تسمه ای انواع مختلف و گوناگونی دارد، اما برای آن که بتوانیم خرید آسانی داشته باشیم، بهتر است تا آن‌ها را بر اساس دسته بندی‌های شخصی مرتب کنیم. در ادامه قصد داریم تا این تسمه‌ها را از نظر عایق جدا سازی کنیم؛ اینگونه می‌توانیم خرید راحت‌تری داشته باشیم و به سرعت به گزینه مد نظر خود دست پیدا کنیم. دو نوع المنت تسمه ای صنعتی از نظر عایق وجود دارد:

  • المنت تسمه ای میکایی: دو صفحه میکا در این نوع از المنت‌ها قرار دارد که نقش عایق را به خوبی ایفا می‌کند. استفاده از میکا، سبب می‌شود تا ورقه‌ها مقاومت بیشتری در برابر حرارت و همچنین خوردگی از خود نشان دهند. این نوع از المنت‌ها را می‌توان به شکل‌های گوناگون در یک دستگاه استفاده کرد و شما می‌توانید بخش‌های مختلف یک سیستم را با استفاده از این نوع المنت، پوشش دهید.
  • المنت تسمه ای سرامیکی: زمانی که یک سیم با مقاومت بالا را در هسته سرامیکی قرار دهیم، المنت ما از عایق سرامیکی برخوردار می‌شود. انعطاف پذیری عایق سرامیکی بسیار بالا است و همین مسئله، سبب به وجود آمدن تفاوت عمده میان این دو گونه از عایق خواهد شد. المنت تسمه ای با عایق سرامیکی، می‌تواند 700 درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل کند و به همین سبب، استفاده از این نوع از عایق‌، انتخاب بسیاری از افراد خواهد بود.

المنت تسمه ای

خرید المنت تسمه‌ای

برای خرید المنت‌های تسمه‌ای، در ابتدا باید نوع المنت تسمه‌ای و سایز مورد نظر را مشخص کنید. هر نوع المنت برای کاربردهای خاص مناسب است و به نحوه‌ی باز و بسته شدن، درجه‌ی حرارت مورد نیاز و … باید توجه کنید. همچنین، برند المنت‌های تسمه‌ای نیز بسیار مهم است. برندهای معتبر و مشهور باعث اطمینان بیشتر شما نسبت به کیفیت تسمه‌ها خواهند شد. برای انتخاب برند مناسب، نظرات کاربران، بررسی و مقایسه قیمت و کیفیت محصولات و استفاده از سرویس‌های مشاوره فروش می‌تواند مفید باشد.

قیمت المنت‌های تسمه‌ای نیز نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد. قیمت‌ها با توجه به نوع تسمه و برند ممکن است متفاوت باشند. برای خرید مقرون به صرفه، بهتر است قبل از خرید به مقایسه قیمت‌ها بپردازید و مبلغ مناسبی را برای خرید تعیین کنید. از دیگر مواردی که باید در خرید المنت‌های تسمه‌ای مورد توجه قرار دهید، شرایط خرید است. برخی فروشگاه‌ها و شرکت‌های فروش المنت‌های تسمه‌ای خدماتی نظیر خدمات پس از فروش، تضمین محصول و… را ارائه می‌دهند.

در نهایت، برای خرید المنت‌های تسمه‌ای، بهتر است به فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. در نتیجه از کیفیت و قابلیت عملکرد مطلوب تسمه‌ها مطمئن شوید و در صورت بروز هرگونه مشکل، به تیم فنی آن‌ها مراجعه کنید. ما در المنت آرین با عرضه‌ی انواع المنت‌ها با نازل‌ترین قیمت ممکن، سعی در جلب رضایت شما عزیزان را داریم.

سوالات متداول

◀تفاوت المنت تسمه ای با المنت حلقه ای چیست؟

-هر دو نام یک المنت است و به المنت تسمه ای، المنت کمربندی و حلقه ای هم گفته می شود.

◀آیا شما سازنده المنت حلقه ای هستید؟

-بله ما در لاله زار تولید کننده مستقیم هستیم و انواع المنت حلقه ای را با ابعاد سفارشی و با بهترین کیفیت و قیمت در سریعترین زمان ممکن برای شما بدون واسطه می سازیم.

◀آیا امکان خرید عمده وجود دارد؟

-بله، شما میتوانید هر نوع المنت را به صورت عمده خریداری نمائید که همچنین از تخفیف ویژه خرید عمده از فروشگاه المنت آرین برخوردار خواهید شد.

◀آیا میتوان به صورت حضوری هم از فروشگاه خرید کرد؟

-بله،شما میتوانید هم به صورت تلفنی و هم حضوری با ما در ارتباط باشید، آدرس فروشگاه جهت مراجعه حضوری در تهران: لاله زار، پاساژ نور، طبقه سوم، پلاک12

× ارتباط مستقیم با فروشگاه