جستجو

روش نصب المنت میله ‌ای

یادگیری روش نصب المنت میله ‌ای بسیار ساده است، اما باید با دقت کافی و تهیه تجهیزات لازم انجام شود. المنت‌های حرارتی در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که بیشتر برای گرم کردن آب کاربرد دارند. اگر از این ابزار استفاده می‌کنید و جدیداً از کار افتاده است یا آب را به‌خوبی گرم نمی‌کند، وقت آن رسیده برای نصب المنت میله ای جدید اقدام کنید.

روش نصب المنت میله ای

المنت میلهای

المنت میله ‌ای دارای ساختار داخلی قابل‌تغییر است که روکش لوله‌ای آن از متریال مختلف همچون استیل، مس و آلومینیوم طراحی می‌شود. درون لوله، سیم کروم نیکل مقاومتی فنز شده وجود دارد که به‌صورت عایق شده‌است. در واقع هیچ اتصال بین بدنه و لوله روکش ایجاد نمی‌شود. با استفاده از دو پیچ سر و انتهای فنر بسته می‌شود و به آن نقطه سرد می‌گویند. این پیچ‌ها قابلیت داغ و گرم شدن ندارند. هنگام اتصال نیروی الکتریکی به دو سر المنت، سیم کروم نیکل از خود مقاومت نشان‌می‌دهد و به ذخیره سازی انرژی الکتریکی می‌پردازد. به همین خاطر، سیم از خودش گرما تولید و این گرما را به بیرون منتقل می‌کند.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب المنت میله ای

برای نصب این ابزار، ابتدا نیاز است و سایل زیر تهیه شود:

المنت میله ای: المنت مورد نیاز را تهیه کنید. هنگام انتخاب این ابزار حتماً توان آن را در نظر بگیرید و برای اطمینان از عملکرد و کیفیت آن به سراغ فروشگاه‌های معتبر و باتجربه بروید.

پیچ: دو پیچ در دو سر المنت میله ‌ای حضور دارد. پس برای نصب المنت میله ‌ای به این دو پیچ برای برقراری اتصال الکتریکی بین فنر و منبع تغذیه نیاز است.

منبع تغذیه: اتصال المنت به‌کمک برق انجام‌می‌شود که با تهیه منبع تغذیه مناسب می‌توانید از عملکرد درست این ابزار استفاده‌کنید.

از دیگر ابزار لازم برای نصب و تعویض المنت می‌توان به دستکش، لباس، عینک و… اشاره کرد که موجب افزایش سطح ایمنی می‌شود.

المنت میله ‌ای

مراحل نصب المنت میله ای

این ابزار در دستگاه‌های مختلف حضور دارد و ممکن است روش نصب آن در هر کدام متفاوت باشد. در این قسمت با رایج‌ترین روش نصب المنت میله ‌ای آشنا می‌شوید که برای آبگرمکن بیشترین کاربرد را دارد:

قطع برق:

در اولین مرحله، برق را به‌طور کامل قطع کنید تا خیالتان بابت نبود جریان الکتریکی آسوده باشد. برای این کار به سراغ تابلو برق بروید. همچنین شیر ورودی آب سرد را قطع کنید تا آب به المنت نشتی ندهد.

پیدا کردن المنت میله ‌ای:

اگر کمی دقت کنید این ابزار را در بالای اتصالات آب مشاهده می‌کنید که ظاهر استوانه‌ای شکل دارد. همچنین دو کابل به آن متصل شده‌است. در آبگرمکن ها دو المنت در قسمت بالایی و پایین وجود دارد که هر دو باید به‌دقت و مهارت کافی قطع شود.

تست المنت میله‌ ای:

تست این ابزار به‌کمک مولتی‌متر بسیار اهمیت دارد. زیرا از قطعی برق به‌درستی مطمئن می‌شوید. علاوه بر این، با قرار دادن پر وب‌های مولتی‌متر روی پایانه‌های هر پیچ، نسبت سلامت المنت‌ها پی می‌برید. در صورت نشان دادن ولتاژ 120 برای هر دو پروب، می‌توانید بگویید المنت‌ها سالم هستند.

تخلیه آب آبگرمکن:

برای تخلیه آب از هر دو شیر زیر شیرهای آبگرمکن استفاده‌کنید. اما اگر این دو شیر را پیدا نکردید، شیر ورودی آب سرد در بالای آبگرمکن را ببندید.

جداسازی المنت میله‌ ای:

برای جدا کردن المنت نیاز به آچار دارید. به‌کمک آچار آن را خالف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس آن را از آبگرمکن جدا کنید.

نصب المنت:

برای نصب المنت خریداری شده کافی است آن را در جای المنت قبلی قرار دهید. سپس با کمک پیچ آن را در جای خود محکم کنید. دقت داشته‌باشید، مدل المنت را با توجه به المنت قبلی انتخاب کنید. در صورت عدم همخوانی، ممکن است در مراحل نصب دچار مشکل شوید یا المنت کارکرد درستی نداشته‌باشد.

پر کردن مخزن:

برای مشاهده کارکرد المنت، مخزن را از پر کنید. با باز کردن شیر آبگرم، از کار کردن المنت به‌درستی مطمئن می‌شوید.

اتصال مجدد برق و راه‌اندازی:

برای روشن کردن آبگرمکن، برق را وصل کنید. عملکرد همه‌چیز را بررسی نمایید.

برای یادگیری روش نصب المنت میله ‌ای اجاق‌گاز نیز کافی است مراحل گفته شده را طی کنید. قبل از شروع، بخاری یا گاز را خاموش کنید و جریان برق را از بین ببرید. برای قرارگیری المنت از کلید یا پیچ گوشتی کمک بگیرید. داخل دستگاه بچرخانید و مطمئن شوید در جایگاه مورد نظر محکم قرار گرفته است.

سخن پایانی

با یادگیری نصب المنت میله ‌ای، به‌راحتی می‌توانید این قطعه را روی تجهیزات خود سوار کنید. تنها نکته مهم، تهیه المنت میله ‌ای باکیفیت است که توسط برند معتبر طراحی می‌شود. با مراجعه به مراکز معتبر و شناخته شده دیگر نگرانی بابت کیفیت ندارید و با خیال آسوده خرید خود را انجام می‌دهید.فروشگاه المنت آرین یکی از بهترین سازندگان و فروشندگان المنت های حرارتی از جمله المنت میله ای، المنت تسمه ای و … در لاله زار می باشد که با کیفیت ترین المنت ها را با مناسب ترین قیمت عرضه میکند.

نصب المنت میله ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط مستقیم با فروشگاه