جستجو

المنت فلنج دار

المنت فلنج دار چیست و چه کاربردی دارد؟

المنت های حرارتی ابزاری هستند که الکتریسیته را به گرما تبدیل می کنند. معمولاً در وسایلی مثل آبگرمکن های برقی، بخاری الکتریکی، سشوار و… برای تولید گرما از المنت های حرارتی استفاده می شود. این ابزار در صنعت هم کاربرد زیادی دارد و برای تولید گرما و انرژی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

المنت های حرارتی انواع مختلفی دارند؛ ولی ما در این مقاله قصد داریم دو مدل پرکاربرد آن یعنی المنت فلنج دار و شناور را بررسی کنیم. برای آشنایی بیشتر با نحوه کارکرد این دو مدل المنت و مزیت های استفاده از المنت فلنج دار تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با المنت های شناور و مدل های آن

پیش از آشنایی با المنت فلنج دار بهتر است با المنت های شناور بیشتر آشنا شوید. المنت های شناور ابزار گرمایشی ای هستند که در مخازن یا ظروف صنعتی برای گرم کردن مایع درون آن ها نصب می شوند.

این ابزار گرمایشی مدل های مختلفی دارد که کاربردی ترین آن ها عبارتند از:

  • المنت یا هیتر شناور کناری (خارجی)

هیتر های خارجی ابزار گرمایشی ای هستند که برای کشتی ها طراحی شده اند. این هیتر ها به راحتی در بالا، کنار یا پایین مخازن داخل کشتی نصب می شوند و آب در حال گردش داخل مخزن را گرم می کنند. این مدل از هیتر یا المنت معمولاً از جنس مس، فولاد ضد زنگ، چدن یا تیتانیوم ساخته شده است که با PFA پوشش داده شده است.

از این مدل هیتر علاوه بر آب، برای گرم کردن مایعات دیگری مانند روغن ها، حلال ها، نمک ها، اسید ها و برخی مایعات و مواد چسبناک هم استفاده می شود.

  • المنت یا هیتر شناور پیچی

المنت های شناور پیچی نمونه دیگری از ابزار گرمایشی هستند. این المنت ها از لوله های خمیده ساخته شده اند که به یک پلاگین پیچی لحیم یا جوش داده شده و به همراه یک جعبه سیم کشی شده برای اتصالات الکتریکی ارائه می شوند. هیتر های شناور پیچی مستقیماً از طریق یک دهانه در دیواره مخزن نصب می شوند. در شرایط خاص برای پیچ کردن آن ها از کوپلینگ لوله، نیمه کوپلینگ یا فلنج جوشکاری استفاده می شود. المنت های شناور پیچ دار در سایز های متفاوت موجود است و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید. این مدل از المنت ها در اندازه های پیچ، رتبه بندی کیلووات، ولتاژ، مواد غلاف، محفظه ترمینال ها و ترموستات ها، متفاوت هستند.

از هیتر های پیچی یا رزوه ای برای گرم کردن مایعات در فرایند های مختلف استفاده می شود. آن ها اغلب برای گرم کردن آب و محافظت در برابر یخ زدگی گزینه ایده آلی هستند. همه انواع روغن ها و محلول های انتقال حرارت را می توان با استفاده از این المنت ها به راحتی گرم کرد.

  • المنت فلنج دار

المنت فلنج دار یکی دیگر از مدل های المنت شناور است که امروزه در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارد. المنت فلنج دار از عناصر لوله ای خمیده تشکیل شده اند که به یک فلنج جوش داده یا لحیم می شوند. این مدل از هیتر ها به همراه یک جعبه سیم کشی برای اتصالات الکتریکی ارائه می شوند. هیتر های فلنجی مستقیماً بر روی دیواره مخزن یا نازل نصب می شوند.

المنت فلنج دار نیز در اندازه های فلنج، درجه بندی کیلووات، ولتاژ، محفظه ترمینال و مواد غلاف، با یکدیگر تفاوت دارند و شما می توانید بر اساس نیاز خود آن ها را خریداری کنید. این هیتر ها برای گرم کردن انواع مایعات و مخازن ایده آل هستند.

در واقع المنت فلنج دار یکی از پرکاربرد ترین ابزار های گرمایشی برای افزایش دمای مایعات مختلف مانند آب، روغن، مایع انتقال حرارت و محلول ‌های خورنده است. این المنت ها به صورت تخصصی برای استفاده در مخازن معمولی و تحت فشار طراحی شده اند. نصب و نگهداری آن ها بسیار آسان است و گرمای مناسبی برای بسیاری از فرایند ها فراهم می کنند.

این المنت های شناور برای پشتیبانی از فشار بالای مخزن مایعات از لوله های استاندارد با قطر ۷ تا ۳۵ سانتی متر، استفاده می ‌کنند. آن ها از طریق یک فلنج منطبق که از فروشگاه های صنعتی قابل تهیه کردن است، به دیواره مخزن نصب می شوند. امکان انتخاب گسترده ای از تراکم وات، گرمای خروجی، اندازه و درجه بندی فلنج، این هیتر ها را برای همه مخازن، مناسب کرده است.

هدف از طراحی المنت فلنج دار، بهینه‌ سازی و افزایش طول عمر  هیتر ها برای مدت زمان طولانی و در عین حال به حداقل رساندن هزینه های جاری است؛ به همین دلیل از آن ها می توان به راحتی در صنایع مختلف، برای تولید و حفظ گرما استفاده کرد.

بیشترین کاربرد این المنت های گرمایشی عبارتند از:

  • راکتور های شیمیایی
  • شست و شوی مخزن با گرما
  • گرم کردن روغن و مازوت
  • گرم کردن محلول آب گلیکول
  • گرم کردن محلول سوزاننده
  • کمک به فرایند گرمایش هوا و گاز
  • گرم کردن محلول های تمیز کننده قطعات
  • محافظت در برابر یخ زدگی و عبور از زمستان های سرد
  • گرم کردن روغن های هیدرولیک و انتقال حرارت در  مخازن و آبگرمکن ها

المنت فلنج دار

المنت فلنج دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط مستقیم با فروشگاه