جستجو

خرید المنت سرامیکی

خرید المنت سرامیکی

خرید المنت سرامیکی یکی از پر کاربرد ترین وسایل در نیروگاه ها و صنعت برق می باشد که علاوه بر عبور جریان الکتریکی در مقابل گرمای ایجاد شده توسط عبور جریان مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این سیم ها تحت عنوان المنت ساخته شده و به بازار عرضه می گردند.

المنت سرامیکی یک سیم نیمه هادی بوده که می تواند انواع جریان های الکتریکی را در دما های زیاد از خود عبور دهد. همچنین المنت در مقابل مشتعل شدن و ذوب شدن از خود مقاومت نشان می دهد. از المنت سرامیکی در صنعت های مختلفی استفاده می شود. همچنین می‌توان گفت که قیمت المنت سرامیکی بسیار ارزان بوده و از نظر اقتصادی به صرفه است.

المنت سرامیکی

المنت سرامیکی با روکش استیل و عایق و سرامیک ساخته می‌شود. این نوع المنت برای گرم کردن قالب، سیلندرهای دستگاه‌های پلاستیک و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیتر سرامیکی یک قطعه سرامیکی مقاوتی است. این المنت در ترموهیتر باران از باکیفیت ترین استیل تهیه می شود و مقاومت نیکل کروم را دارا می باشند. المنت یا هیتر سرامیکی از روکش فلزی و در شکل های مختلف موجود می باشد.

خرید المنت سرامیکی از جنس سرامیک ، انرژی برق را به گرما تبدیل می کند. خرید المنت سرامیکی  از یک هسته از جنس نیکل کروم که با یک یا چند لایه از جنس سرامیک پوشانده شده ساخته می شود. استفاده از این المنت ها باعث پخش یکسان و متعادل گرما در محیط و در نتیجه هدر رفت کم تر انرژی برق می گردد. البته این نوع با المنت های فلزی و سیمی تفاوت هایی دارند.

ویژگی های المنت سرامیکی

از مزیت‌ های خرید المنت سرامیکی می ‌توان به مقاومت حرارتی بالای آن، انتقال گرما به صورت متعادل و یک نواخت، طول عمر بیش تر، استحکام مکانیکی و مقاومت در مقابل شوک های الکتریکی اشاره کرد.خرید المنت سرامیکی کاربرد های صنعتی بسیاری دارند. برای نمونه می توان از آن ها به عنوان هیتر های حرارتی، حرارت دادن به رنگ، استفاده در قسمت بسته بندی، خشک کردن و در قسمت چاپ استفاده کرد.

المنت ها در لوله تو خالی و فرو رفته یا تخت و مسطح یا به صورت لامپ های مادون قرمز سرامیکی مورد استفاده قرار می گیرند. المنت سرامیکی از بهترین المنت ها هستند و زمانی که جریان برق آن ها وارد می شود تا رسیدن به دمای خاصی از انرژی برق بهره می گیرند. این موضوع باعث ایمنی بالای آن نسبت به انواع المنت های فلزی دیگر است. پس خرید المنت سرامیکی هسته ای جهت استفاده در غلاف فلزی برای حرارت دادن به گاز ها و مایعات مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از آن ها در تجهیزاتی که به تعویض مکرر قطعه نیاز دارند بدون نیاز به زه کشی سیستم استفاده می شود.

ساخت و خرید المنت سرامیکی

المنت سرامیکی بر اساس مقاومت در برابر حرارت الکتریکی عمل کرده و به عنوان گرمای حاصل از ماده با مقاومت الکتریکی بالا تحت عنوان جریان تعریف می شود. خروجی حرارتی یک المنت سرامیکی با بار الکتریکی و خاصیت مقاومت آن تعیین می شود. این عنصر در شرایط ایده‌ آل در مقابل جریان مقاومت کرده و گرما تولید می کند که به داخل و بیرون محفظه عملیات حرارتی تابیده می شود. این فرایند در مواقع احتراق بسیار مهم است؛ زیرا صد در صد برق تامین شده المنت سرامیکی از نظر تئوری به گرما تبدیل می شود.

کاربردهای المنت سرامیکی

هیتر سرامیکی کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربرد این نوع المنت در ماشین آلات پردازش پلاستیک و لاستیک، قالب های تزریق و ضربه ای، ماشین آلات آزمایشگاهی، ماشین آلات بسته بندی و … است. استفاده از این المنت در بخاری های برقی ایمن و قابل حمل بسیار مهم است. با توجه به مقرون به صرفه بودن، جلوگیری از آتش سوزی  و جلوگیری از هدر رفتن انرژی این موضوع حائز اهمیت است. همچنین در سشوارهای صنعتی استفاده از این المنت ضروری و اجباری می باشد.کاربرد دیگر این نوع المنت برای خشک کردن مایعات می باشد.

اجزای المنت سرامیکی

این المنت از اجزای مختلفی با توجه به کارایی و کاربردی که دارد تشکیل شده است. المنت های سرامیکی از غلاف استیل، عایق سرامیکی، سیم نیکل و کروم و … تشکیل شده است. طرز ساخت این المنت  تا حدودی مانند المنت کوئل هیتر است.

مزیت خرید المنت سرامیکی

خرید المنت سرامیکی با توجه به نوع طراحی و جنسی که دارند؛ مزایای بسیاری دارند که در ادامه به چند مورد مهم از این مزایا اشاره می کنیم:

  • این المنت ها نسبت به المنت های دیگر طول عمر بیشتری دارند و در برابر ترک خوردگی و شکستگی مقاوم هستند. این المنت ها در صورتی که ضربه بسیار محکمی به آن ها وارد آید می شکنند.
  • این المنت ها گرمای متعادل تری تولید می کنند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند. همچنین در صورت تماس با دیگر مواد  و مواد اشتعال زا ایجاد سوختگی نمی کند.
  • هیترهای سرامیکی برخلاف المنت های سیمی آتش نمی گیرند.
  • مزیت دیگر هیترهای سرامیکی این است که در برابر شوک های الکتریکی و حرارتی و استحکام مکانیکی مقاوم هستند.
  • مصرف بهینه برق و گرما از دیگر مزایای هیترهای سرامیکی است.
خرید المنت سرامیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط مستقیم با فروشگاه