جستجو

المنت تسمه ای

المنت تسمه ای

المنت تسمه ای دارای انواع گوناگونی در نوع خود میباشند که از لحاظ ظاهری به ۵ مدل اصلی تقسیم میشوند و به شرح زیر است

المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره: این المنت ها به شکل قالبی و دایره کامل هستند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. به دلیل سختی در نصب و باز کردن معمولا کمتر از این المنت ها استفاده می شود.

المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره: این المنت ها به شکل قالبی و دایره کامل هستند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. به دلیل سختی در نصب و باز کردن معمولا کمتر از این المنت ها استفاده می شود.

المنت تسمه ای دو تکه: این مدل المنت ها از هر دو طرف قابل باز و بسته شدن هستند و به دلیل قطر بیشتر و سرعت بالا تر در باز و بسته شدن، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر: معمولا از این مدل در مواردی که امکان استفاده از المنت (المنت سازی) دو تکه وجود نداشته باشد و برای نصب به باز شدن زیاد المنت نیاز است استفاده می شود.

المنت تسمه ای به شکل مربع و یا مستطیل: این نوع مدل المنت ها بر عکس مدلهای قبلی که به شکل دایره یا اشکال دیگر هستند، مربع و یا مستطیلی هستند و به صورت دو تکه در بازار به فروش میروند.

خرید المنت تسمه ای دستگاهی است که از آن برای تولید گرما استفاده می شود و معمولا با روکشی از استیل یا ورق گالوانیزه به بازار عرضه میگردد. این المنت ها به شکل استوانه بر روی لوله ها و سیلندر ها نصب می شوند و به تولید گرما می پردازند.خرید المنت تسمه ای

همچنین به صورت تخت، حلقه ای و دیگر اشکال مختلف تولید می شود. در داخل بیشتر قالب ها از نوع تخت آن به علت تولید حرارت دو رویه استفاده می شود و شکل حلقه ای آن که مصرف بیشتری دارد در دور المان و دستگاه های تزریق کاربرد دارد. در ابعاد کوچک و حجیم به صورت ساده، سیم دار و فیش دار نیز تولید می گردد.

المنت های تسمه ای به لحاظ شکل ظاهری درانواع مختلفی وجود دارند که عبارتند از: المنت تسمه ای یک تکه، المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر، المنت های تسمه ای دو تکه، المنت های تسمه ای بدون پیچ و مهره، المنت های تسمه ای مربعی یا مستطیلی، المنت تسمه ای سرامیکی و المنت تسمه ای میکایی و المنت های تسمه ای تخت.

المنت  یک تکه ساده ترین نوع المنت تسمه ای است. در این نوع المنت تسمه ای باز و بسته شدن از یک سمت و با کمک یک یا دو پیچ انجام می شوند. المنت دو تکه از دو طرف امکان باز و بسته شدن در آنها وجود دارد. از آنجایی که قطر و سرعت باز و بسته شدن در آنها بیشتر است کاربرد زیادی در صنعت دارد.

هر گاه المنت تسمه ای دو تکه را نتوان استفاده کرد المنت یک تکه انعطاف پذیر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر المنت در جایی که قرار داده شده نیاز است که به تعداد دفعات زیاد باز و بسته شود معمولا از این نوع المنت استفاده می شود.

المنت مربعی یا مستعطیلی به شکل مربع و یا مستطیل است. شکل ظاهری المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره ای، قالبی و دایره کامل است. این نوع المنت های تسمه ای را نمی توان باز و بسته کرد. از آنجایی این نوع المنت های تسمه ای به سختی نصب و باز می شوند چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

المنت های تسمه ای سرامیکی را مانند المنت سرامیکی با قرار دادن یک تکه سیم که مقاومت بالایی دارد در داخل هسته سرامیکی می سازند. هسته ی سرامیکی مورد نظردارای لولا است و موجب انعطاف پذیری بالای المنت می شود. در این قطعه یک ورق ضد زنگ و تعدادی پیچ سفت کننده تعبیه شده است.

این ساختار امکان نصب کردن المنت را بر دستگاه ها به وجود می آورد. المنت های تسمه ای سرامیکی توانایی تولید دمای بیش از 700 درجه سانتی گراد را دارند. این نوع المنت ها را می توان با استفاده از سیم پیچ و یا کابل به منبع تغذیه وصل نمود.

المنت تسمه ای سایز 5-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط مستقیم با فروشگاه