جستجو

المنت سرامیکی

المنت سرامیکی

المنت سرامیکی با روکش استیل و عایق و سرامیک ساخته می‌شود. این نوع المنت برای گرم کردن قالب، سیلندرهای دستگاه‌های پلاستیک و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیتر سرامیکی یک قطعه سرامیکی مقاوتی است. این المنت در ترموهیتر باران از باکیفیت ترین استیل تهیه می شود و مقاومت نیکل کروم را دارا می باشند. المنت یا هیتر سرامیکی از روکش فلزی و در شکل های مختلف موجود می باشد.

خرید این المنت  از جنس سرامیک ، انرژی برق را به گرما تبدیل می کند. خرید المنت سرامیکی  از یک هسته از جنس نیکل کروم که با یک یا چند لایه از جنس سرامیک پوشانده شده ساخته می شود. استفاده از این المنت ها باعث پخش یکسان و متعادل گرما در محیط و در نتیجه هدر رفت کم تر انرژی برق می گردد. البته این نوع با المنت های فلزی و سیمی تفاوت هایی دارند.

ساخت و خرید المنت سرامیکی

المنت سرامیکی بر اساس مقاومت در برابر حرارت الکتریکی عمل کرده و به عنوان گرمای حاصل از ماده با مقاومت الکتریکی بالا تحت عنوان جریان تعریف می شود. خروجی حرارتی یک المنت سرامیکی با بار الکتریکی و خاصیت مقاومت آن تعیین می شود. این عنصر در شرایط ایده‌ آل در مقابل جریان مقاومت کرده و گرما تولید می کند که به داخل و بیرون محفظه عملیات حرارتی تابیده می شود. این فرایند در مواقع احتراق بسیار مهم است؛ زیرا صد در صد برق تامین شده المنت سرامیکی از نظر تئوری به گرما تبدیل می شود.

کاربردهای المنت سرامیکی

هیتر سرامیکی کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربرد این نوع المنت در ماشین آلات پردازش پلاستیک و لاستیک، قالب های تزریق و ضربه ای، ماشین آلات آزمایشگاهی، ماشین آلات بسته بندی و … است. استفاده از این المنت در بخاری های برقی ایمن و قابل حمل بسیار مهم است. با توجه به مقرون به صرفه بودن، جلوگیری از آتش سوزی  و جلوگیری از هدر رفتن انرژی این موضوع حائز اهمیت است. همچنین در سشوارهای صنعتی استفاده از این المنت ضروری و اجباری می باشد.کاربرد دیگر این نوع المنت برای خشک کردن مایعات می باشد.

اجزای المنت سرامیکی

این المنت از اجزای مختلفی با توجه به کارایی و کاربردی که دارد تشکیل شده است. المنت های سرامیکی از غلاف استیل، عایق سرامیکی، سیم نیکل و کروم و … تشکیل شده است. طرز ساخت این المنت  تا حدودی مانند المنت کوئل هیتر است.

مزیت خرید المنت سرامیکی

خرید المنت سرامیکی با توجه به نوع طراحی و جنسی که دارند؛ مزایای بسیاری دارند که در ادامه به چند مورد مهم از این مزایا اشاره می کنیم:

  • این المنت ها نسبت به المنت های دیگر طول عمر بیشتری دارند و در برابر ترک خوردگی و شکستگی مقاوم هستند. این المنت ها در صورتی که ضربه بسیار محکمی به آن ها وارد آید می شکنند.
  • این المنت ها گرمای متعادل تری تولید می کنند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند. همچنین در صورت تماس با دیگر مواد  و مواد اشتعال زا ایجاد سوختگی نمی کند.
  • هیترهای سرامیکی برخلاف المنت های سیمی آتش نمی گیرند.
  • مزیت دیگر هیترهای سرامیکی این است که در برابر شوک های الکتریکی و حرارتی و استحکام مکانیکی مقاوم هستند.
  • مصرف بهینه برق و گرما از دیگر مزایای هیترهای سرامیکی است.

این المنت از یک هسته متشکل از نیکل کروم تشکیل شده است که دارای خواص حرارتی بسیار مناسبی است. بر روی این هسته، یک یا تعدادی لایه از سرامیک قرار می‌گیرد که به عنوان روکش عمل می‌کند. این روکش سرامیکی علاوه بر حفاظت هسته از خوردگی و آسیب‌های محیطی، از توزیع یکنواخت حرارت در طول المنت نیز مراقبت می‌کند.

المنت سرامیکی هاترانر

روش ساخت المنت سرامیکی به طریقه‌ای است که در بسیاری از موارد شبیه به یکدیگر است. این المنت‌ها با ساختار کلی یک تیکه، دو تیکه و یا سه تیکه و در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم این المنت‌ها، تحمل حرارت تا ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد است که به دلیل استفاده از سرامیک در فرآیند تولید آن‌ها بوده و این ویژگی بسیار مهم و کاربردی است.خرید المنت سرامیکی

 

سیم المنت سرامیکی یک نوع سیم المنت است که از جنس کروم نیکل ساخته می‌شود. این سیم المنت با کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود و از آن برای توزیع یکنواخت حرارت در مکان استفاده می‌شود.خرید المنت سرامیکی

با استفاده از سیم المنت سرامیکی، از اتلاف انرژی گرمایشی جلوگیری می‌شود و حرارت به صورت بهینه و یکنواخت در مکان توزیع می‌گردد. این ویژگی‌ها باعث شده است که سیم المنت سرامیکی در بسیاری از صنایع و برنامه‌های گرمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

المنت سرامیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط مستقیم با فروشگاه