جستجو

خرید المنت تسمه ای

خرید المنت تسمه ای

خرید المنت تسمه ای: هیترهای تسمه ای که با نام های نواری، میکایی و کمربندی نیز شناخته می شوند، برای گرم کردن لوله ها، نازل ها، بشکه ها و سایر قطعات استوانه ای استفاده می شوند. دلیل نامگذاری آنها نیز برمیگردد به شکل ظاهری ان که سبیه به تسمه است. این بخاری‌های تسمه مانند گرمایش سریع، سطح خارجی یک قسمت استوانه ‌ای را به صورت الکتریکی گرم می‌کنند تا گرمایش غیرمستقیم را فراهم کنند. آنها دارای عایق میکا یا سرامیکی هستند که با اطمینان به استحکام دی الکتریک بالا و انتقال حرارت موثر کمک می کند.

انواع المنت تسمه ای

المنتهای تسمه ای دارای انواع گوناگونی در نوع خود میباشند که از لحاظ ظاهری به ۵ مدل اصلی تقسیم میشوند و به شرح زیر است

المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره: این المنت ها به شکل قالبی و دایره کامل هستند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. به دلیل سختی در نصب و باز کردن معمولا کمتر از این المنت ها استفاده می شود.

المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره: این المنت ها به شکل قالبی و دایره کامل هستند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. به دلیل سختی در نصب و باز کردن معمولا کمتر از این المنت ها استفاده می شود.

المنت تسمه ای دو تکه: این مدل المنت ها از هر دو طرف قابل باز و بسته شدن هستند و به دلیل قطر بیشتر و سرعت بالا تر در باز و بسته شدن، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر: معمولا از این مدل در مواردی که امکان استفاده از المنت (المنت سازی) دو تکه وجود نداشته باشد و برای نصب به باز شدن زیاد المنت نیاز است استفاده می شود.

المنت تسمه ای به شکل مربع و یا مستطیل: این نوع مدل المنت ها بر عکس مدلهای قبلی که به شکل دایره یا اشکال دیگر هستند، مربع و یا مستطیلی هستند و به صورت دو تکه در بازار به فروش میروند.

عایق المنت تسمه ای چیست

عایق المنت نقش اساسی در تولید گرمای المنت دارد. عایق ها که به عنوان رسانای گرما و قلب اصلی المنت عمل می کنند در مدل تسمه ای به دو نوع کلی تقسیم می شوند.

  • میکایی:

که از یک سیم با مقاومت بالا بین دو صفحه میکا ساخته می شود. این سیستم توسط یک ورق آلومینیومی با مقاومت در برابر خوردگی و حرارت بالا محافظت می شود. این المنت ها برای حداکثر دمای کارکرد ۳۵۰ درجه سانتیگراد طراحی شده اند و می توان آن ها را به شکل بخش بخش برای دستگاه های با قطر بالا استفاده نمود. المنت های میکایی در مدل های ضد آب و به همراه ترموکوپل نیز در بازار موجود میباشند.

  • سرامیکی:

از قرار گرفتن یک سیم با مقاومت بالا در هسته سرامیکی ساخته می شود. این هسته سرامیکی با داشتن لولا، قابلیت انعطاف پذیری زیادی به المنت می بخشد. یک ورق فولاد ضد زنگ به همراه پیچ های سفت کننده این قطعه را همراهی می کنند تا بتوان از طریق آن ها المنت را بر روی دستگاه های مختلف نصب کرد. المنت سرامیکی تسمه ای می تواند دمای تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند و این المنت ها را می توان از طریق کابل یا سیم پیچ به منبع تغذیه متصل نمود.

خرید المنت تسمه ای دستگاهی است که از آن برای تولید گرما استفاده می شود و معمولا با روکشی از استیل یا ورق گالوانیزه به بازار عرضه میگردد. این المنت ها به شکل استوانه بر روی لوله ها و سیلندر ها نصب می شوند و به تولید گرما می پردازند.خرید المنت تسمه ای

همچنین به صورت تخت، حلقه ای و دیگر اشکال مختلف تولید می شود. در داخل بیشتر قالب ها از نوع تخت آن به علت تولید حرارت دو رویه استفاده می شود و شکل حلقه ای آن که مصرف بیشتری دارد در دور المان و دستگاه های تزریق کاربرد دارد. در ابعاد کوچک و حجیم به صورت ساده، سیم دار و فیش دار نیز تولید می گردد.خرید المنت تسمه ای

المنت های تسمه ای به لحاظ شکل ظاهری درانواع مختلفی وجود دارند که عبارتند از: المنت تسمه ای یک تکه، المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر، المنت های تسمه ای دو تکه، المنت های تسمه ای بدون پیچ و مهره، المنت های تسمه ای مربعی یا مستطیلی، المنت تسمه ای سرامیکی و المنت تسمه ای میکایی و المنت های تسمه ای تخت.

المنت تسمه ای یک تکه ساده ترین نوع المنت تسمه ای است. در این نوع المنت تسمه ای باز و بسته شدن از یک سمت و با کمک یک یا دو پیچ انجام می شوند. المنت تسمه ای دو تکه از دو طرف امکان باز و بسته شدن در آنها وجود دارد. از آنجایی که قطر و سرعت باز و بسته شدن در آنها بیشتر است کاربرد زیادی در صنعت دارد.خرید المنت تسمه ای

 

خرید المنت تسمه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارتباط مستقیم با فروشگاه